Finwire 11 juni - 08:35

Peptonic Medical minskar produktutvecklingen till fyra produkter i år

Forskningsbolaget Peptonic Medical ger en verksamhetsuppdatering om vilka strategiska åtgärder som gjorts under Anna Lintons första 120 dagar som vd.

Det framgår bland annat att fokus flyttat mot försäljningstillväxt, vilket inneburit att mindre resurser läggs på framtida produkter. Planen att utveckla och lansera tio produkter i år gäller inte längre, utan nu är målet istället satt till fyra produkter. Detta uppges frigöra resurser för försäljnings- och marknadsaktiviteter.

Vidare kommenteras USA-marknaden, där Peptonic väntas lansera egna varumärket Vagivital i höst.

"Pågående diskussioner med befintliga partners inom detaljhandelskedjor som Walgreens och CVS om att bredda produktutbudet med fler av Peptonics intimvårdsprodukter, samt återinföra och utöka sortimentet hos Walmart, skapar goda förutsättningar för framtida försäljningstillväxt under första halvåret 2025", skriver bolaget.

I Europa jobbar bolaget på att bredda distributionen.

"Förhandlingar pågår med potentiella partners för att bredda distributionen och öka försäljningsvolymerna i Europa, särskilt i Spanien, Italien och Frankrike", står det.

Senaste nyheterna

Se alla
Finwire 26 juli - 23:42
Antalet aktiva olje- och gasriggar i Kanada steg till 211 stycken (197)
Totala antalet aktiva olje- och gasriggar i Kanada steg under senaste rapportveckan. Det visar...
Finwire 26 juli - 23:41
Antalet aktiva olje- och gasriggar i USA steg till 589 stycken (586)
Totala antalet aktiva olje- och gasriggar i USA steg under senaste rapportveckan. Det visar...
Finwire 26 juli - 17:35
Bioartic föll tungt på stigande Stockholmsbörs, OMXS30-index ökade 0,6 procent
Stockholmsbörsen avslutade veckan med en bred uppgång på fredagen. Utvecklingen var likartad på...