Omsättningen sjönk till 0,6 miljoner kronor (1,1).
Rörelseresultatet blev -2,6 miljoner kronor (-2,3).
Resultatet både före och efter skatt var -2,6 miljoner kronor (-2,4).
Resultat per aktie uppgick till -0,16 kronor (-0,27).
Likvida medel uppgick till 0,4 miljoner kronor (0,2).
Bolaget har kommit igång med sitt samriskbolag i Kina, vilket vd Pehr-Johan Fager kallar för en "game changer". Det innebär en flytt av produktionen till Kina, även om bolaget kommer fortsätta att tillverka Zoomar i Västerås för den svenska och norska marknaden under de första kvartalen 2025.
"Den affärsmodell vi haft tidigare med produktion i Sverige var på tok för kostsam om man vill växa snabbt och kunna ta tillvara på den stora potential som finns på världsmarknaden", säger Fager.
Samtidigt har bolaget haft problem i produktionen under tredje kvartalet.
"Detta främst beroende på kostnader för inköp. Det är den bistra verkligheten då vi måste köpa hem batcher av vissa insatsvaror som kostar uppåt en miljon", säger Fager.
Sammanfattningsvis beskrivs 2024 som "ännu ett förlorat år rent affärsmässigt", av Zoomability-chefen.
"När det gäller 2025 så räknar vi dock med att redan första kvartalet 2025 börja kunna skörda frukterna av det arbete vi lagt ner de senaste åren. Det gäller främst USA, Norge och Italien med utökade marknadsinsatser", säger han.
Vad gäller emissionen vet man ännu inte om utfallet.
"Men når vi inte upp i närheten av de 6 miljoner kronor vi behöver måste vi söka andra lösningar", avslutar Fager.
Zoomability, Mkr | Q3-2024 | Q3-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 0,6 | 1,1 | -45,5% |
Rörelseresultat | -2,6 | -2,3 | |
Resultat före skatt | -2,6 | -2,4 | |
Nettoresultat | -2,6 | -2,4 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,16 | -0,27 | |
Likvida medel | 0,4 | 0,2 | 100,0% |