Omsättningen sjönk 3,4 procent till 20,0 miljoner kronor (20,7).
"Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8 procent ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska", kommenterar vd Sofia Ljungdahl.
Ebitda-resultatet blev 1,4 miljoner kronor (1,6), med en ebitda-marginal på 7,0 procent (7,7).
Rörelseresultatet blev 1,4 miljoner kronor (1,5), med en rörelsemarginal på 7,0 procent (7,2).
Resultatet före skatt var 1,4 miljoner kronor (1,5).
Resultatet efter skatt blev 1,1 miljoner kronor (1,2), och per aktie 0,25 kronor (0,27).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -4,4 miljoner kronor (-0,1).
Likvida medel uppgick till 1,4 miljoner kronor (2,7).
Enligt bolaget måste slutkundsmarknaden börja tina upp för att man ska få ett riktigt bra driv i försäljningen.
"När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj", säger Ljungdahl.
Wonderful Times Group, Mkr | Q3-2024 | Q3-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 20,0 | 20,7 | -3,4% |
Ebitda | 1,4 | 1,6 | -12,5% |
Ebitda-marginal | 7,0% | 7,7% | |
Rörelseresultat | 1,4 | 1,5 | -6,7% |
Rörelsemarginal | 7,0% | 7,2% | |
Resultat före skatt | 1,4 | 1,5 | -6,7% |
Nettoresultat | 1,1 | 1,2 | -8,3% |
Resultat per aktie, kronor | 0,25 | 0,27 | -7,4% |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -4,4 | -0,1 | |
Likvida medel | 1,4 | 2,7 | -48,1% |