Omsättningen steg till 16,0 miljoner kronor (15,2).
"Ökningen beror främst på ökade transaktionsvolymer som följd av utrullningar av nyatransaktionsflöden i befintliga kundavtal", skriver bolaget.
Intäkterna från flaggskeppsprodukten Cosmoz uppgick till 16,0 miljoner kronor (11,5). Lyftet för Cosmoz kommer från nyförsäljning till befintliga kunder.
Årligen återkommande intäkter, ARR, steg till 68,7 miljoner kronor (48,8).
Bruttoresultatet blev 11,1 miljoner kronor (9,0), med en bruttomarginal på 69,4 procent (59,2).
Ebitda-resultatet blev -4,9 miljoner kronor (-4,5).
"Vår ambitiösa tillväxtplan för 2024 och framåt, där börsnoteringen spelar en central roll, har samtidigt medfört ökade kostnader. Under kvartalet steg kostnaderna med 13,9 procent till 28,0miljoner kronor (24,6), vilket bidrog till ett något lägre ebitda-resultat", kommenterar vd Jan Berggren.
Rörelseresultatet blev -6,7 miljoner kronor (-5,9).
Resultatet efter skatt blev -8,1 miljoner kronor (-6,2).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -1,9 miljoner kronor (6,0).
Neovici, Mkr | Q3-2024 | Q3-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 16,0 | 15,2 | 5,3% |
Bruttoresultat | 11,1 | 9,0 | 23,3% |
Bruttomarginal | 69,4% | 59,2% | |
Ebitda | -4,9 | -4,5 | |
Rörelseresultat | -6,7 | -5,9 | |
Nettoresultat | -8,1 | -6,2 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -1,9 | 6,0 |