Finwire January 31, 2025 - 07:40

Källor: Amazon trappar upp annonsutgifter på plattformen X - WSJ

E-handelsjätten Amazon har trappat upp annonsutgifterna på plattformen X, skriver Wall Street Journal med hänvisning till källor.

Detta ses enligt WSJ som ett stort skifte mot hur bolaget resonerade för ett år sedan, då Amazon drog in en stor del av sin annonsering på plattformen. Anledningen var oro för den ökade mängden hat som man menar florerar på plattformen sedan Elon Musk tog över spakarna.

Vd Andy Jassy var delaktig i beslutet om att trappa upp annonsutgifterna på plattformen, vilket tros kunna leda till att bolaget lägger en signifikant större summa på annonser på X. Även Apple har under de senaste veckorna börjat diskutera om huruvida man ska ge det ett försök med annonser på X.

Flera bolag som valt att hela slopa annonsering på X utvärderar nu huruvida man ska göra ett återtåg till plattformen.

Senaste nyheterna

Se alla
Finwire February 16, 2025 - 11:00
Kvartalet: Per Nilsson om John Mattsons K4 och bokslut 2024
Det är dags för Per Nilsson, vd för John Mattson, att kommentera resultatet för det fjärde...
Finwire February 16, 2025 - 10:58
Kvartalet: Rebecka Eidenert om Studentbostäder i Nordens K4 och bokslut 2024
Vi möter Rebecka Eidenert, vd för Studentbostäder i Norden, som kommenterar bolagets resultat...
Finwire February 16, 2025 - 10:56
Kvartalet: Ulrika Hallengren om Wihlborgs K4 och bokslut 2024
Kvartalet besöker Malmö och Wihlborgs huvudkontor där vi träffar vd Ulrika Hallengren som...